Friday 25 June 2010

CupCake

Serasanya, dah dekat 2 tahun aku tak membuat cupcake. Dah hilang my touch! Tapi the other day, bila aku browse blog Kak June and tengok cupcake dia.. aku rasa teruja la pulak. Jadi untuk memuaskan (bukan nafsu yer), tetapi ke’gatalan’ tangan aku, aku pun buatla pagi tadi. Tapi tak derla pulak aku buat yang tersangatla cantiknya macam Kak June punya sebab aku tak der gum paste. Jadi aku cuma decoratekan dengan menggunakan buttercream. Consistency buttercream aku pun tak la berapa tepat sangat.. tapi since aku dah buat, let me present to you.. my Cupcake.. The Flower Bouquet (Dalam Hati Ada Taman)..

Kalau aku jual yang menggunakan Buttercream ni per piece is RM 1.80, kalau yang menggunakan Chocolate Ganache is RM 2.00. Kalau pakai fondant atau Sugar Craft RM 2.20 per piece. Tapi limitation dia is only up to 2 designs sahaja. Korang kena bagila idea pada aku mcmana yang korang nak.. Kalau korang nak design yang bermacam macam, charge dia will differs..




Using a very simple recipe really..

Fresh from the oven
Tengah syok menyapu buttercream


A Flower Bouquet
Rose Banyak kelopak and kekwa daun lebar.. haha

3 comments:

  1. aku bg 5bintang... sedap ar..!!!

    ReplyDelete
  2. Ala Fidzah, walaupun ko makan and cakap sedap tapi tetap anak ko Iqbal tak nak makan, cuma cakap cantik jer.. abih camner? Cantik tapi dia tak tergamak nak makan.. hahaha

    ReplyDelete
  3. cantik d luaran..tp dlmnya pmbuat kek je yg tau..bg la sample skali..uhu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...