Thursday 25 November 2010

Minggu Rendang Kebangsaan MyKuihStory!

Dalam memanjatkan rasa syukur bila dapat order untuk catering, adala jugak sesekali aku ‘termengeluh’, especially bila order datang bertindan tindah. Almaklumlah dengan keadaan dapur yang kecik dan peralatan yang masih agak kekurangan, kerja-kerja yang sepatutnya mengambil masa sejam dua, menjadi dua kali ganda. Bila badan tu penat lebih sikit, mula la terasa kurang motivasi.

Sejak MyKuihStory ditubuhkan kira kira tak sampai 6 bulan lalu (mula beroperasi secara giat pada pertengahan bulan October 2010), Cik Murni Nasri adalah antara penyokong paling tegar entity kecik aku nih. Apapun jenis makanan yang dia dan kroni nak order, pasti MyKuihStory adalah antara yang paling awal yang ditanya samada boleh menyediakan makanan/kuih tersebut atau tidak. Di kesempatan ni aku nak rakamkan ucapan setinggi tinggi terima kasih (macam bagi ucapan pembukaan Anugerah Bintang Popular la pulak!) pada dia sebab apapun jua keadaanya dan walaupun di setiap order tu ada jer yang sangkak, tapi sokongan dia memang tak pernah berubah! Thank you! Thank you! MyKuihStory loves you!

Berbalik pada tajuk entry... minggu lepas merupakan antara minggu tersibuk bila ada 4 tempahan ‘Catering’ untuk majlis Khatan, doa selamat, keraian dan juga sambutan hari jadi. Terima Kasih untuk Puan Murni Nasri, Cik Irni Rosnidar, En Mizan dan juga En Jufri Matasin yang memberi kepercayaan dan semangat untuk MyKuihStory meneruskan pendakian dalam mencari tempat yang lebih tinggi dan baik serta peluang untuk bersaing dalam Industri penyediaan makanan dan kuih muih tradisional yang rata ratanya di monopoli oleh Entity yang besar besar di Kuala Lumpur ni. Puan Murni merupakan salah seorang pelanggan tetap MyKuihStory manakala En Jufri sudah beberapa kali menggunakah khidmat kami, manakala Puan Irni serta En Mizan merupakan pelanggan yang pertama kali mencuba hasil kerja MyKuihStory

Yang ironinya, dalam 4 kali tempahan minggu lepas, 3 daripadanya mahukan Pulut Kuning dan Rendang sebagai salah satu daripada menu yang perlu di sediakan disamping menu menu yang lain. Satu tempahan untuk Rendang Ayam Pencen dan dua untuk Rendang daging... memandangkan aku ada sedikit masa terluang semasa masak rendang dan pulut tu, aku pun amik gambar salah satu daripadanya untuk halwa mata pembaca pembaca blog MyKuihStory...

Ada dikalangan pembaca blog mintak MyKuihStory sertakan sekali resipi kuih bersama dengan entry, tapi malangnya perminatan tu tak dapat dipenuhi sebab aku pasti, awal awal ni, masih tak ramai yang follow blog MyKuihStory. Insyaallah bila dah ramai nanti permintaan tersebut akan ditunaikan. Untuk mereka yang nak resipi kuih kuih atau apa apa masakan yang ada kat blog ni, email terus ke Mykuihstory@yahoo.com, aku akan berikan resipi dan juga cara cara untuk menyediakannya.






4 comments:

  1. Ish.. ko punya entry macam rakaman terima kasih je, D

    ReplyDelete
  2. eh sedi, hari tu ko ada tunjuk gambar pulut pisang ke apa? ala yg tengah2 tu ada pisang tu.. lupa dah nama kuih apa.. agak2 kalau aku nak tempah ( minimal berapa pieces ek?

    P.s dah lama aku tak jumpa ko.. agak2 ko terus membesar bagai johan ke sekarang? ekekekeke

    ReplyDelete
  3. salam rosdi....pndai x wat kek lapis srwk.???

    ReplyDelete
  4. salam anonymous...
    pandai tu pandai ler... tapi tuk makan sendiri jer... kalau yg fancy fancy i tak confident...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...