Tuesday 30 November 2010

One Mans' Disaster, another mans' pleasure!

Dah lama aku amik gambar kek yang aku buat ni sampai terlupa langsung yang aku sepatutnya post kat blog. Semalam, aku jumpa gambar ni masa sibuk sibuk buat spring cleaning untuk ‘notebook’ aku yang sangat sangat kecil nih (bukan dari segi saiz jer, tapi memorinya jugak sama kalau nak di bandingkan dengan pemilik dia yang sekarang ni, nak masuk pintu bilik pun hampir hampir tak muat!).

Taken on the 4th November 2010 bila Pensyarah IIC nak buat Belated Birthday untuk anak dia. Rasminya, ramai tau yang aku ni bukan le expert sangat hal hal yang berkaitan dengan pembakaran kek dan dekorasi yang grand grand. Jadi inilah hasilnya yang tak berapa semenggah(Bak kata one of the blogger yang rapat dengan aku). Memanglah aku tak puas hati bila first aku hantar tu... especially bila aku buat chocolate topping dia yang tak cukup nak cover sampai bawah kek. Memandangkan aku ni amat kesuntukan masa (sebab on the same day ada order untuk catering for 30 paxs), aku terpaksa touch up dengan chocolate whipped cream. Jadi kalau korang tengok bahagian bawah yang agak messy tu... haaaa itu ler kerja aku (yang hingga saat sekarang, masih belum beli turntable walaupun lately, order untuk kek dah agak kerap, sampai Moon pun ada tanya samada aku dah beli ke belum turntable tu). Masa nak hantar tu, agak tak berapa happy la jugak, takut customer tak puas hati. (Tapi anak buah aku cakap, dia lebih prefer that way, sebab kalau benda tu perfect, tak la nampak home-made kan?). Walaupun ada kebenarannya, aku tetap tak puas hati!! (at that point of time la)

Tapi akhirnya, aku terima berita yang agak membuatkan hati aku kembang bila dapat sms dari kawan aku yang introduce client tu kat aku... gambar kat bawah ni is self-explanatory. Enjoy!!

Banana Chocolate Cake



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...